miércoles, 11 de febrero de 2015

Cabanes

Vaig estar a Cabanes (municipi de la província de Castelló) el juliol de 2011, tant sols tenia unes hores per poder passejar pels seus carrers. Recorde que anava desesperada per veure el famós arc romà, no havia tingut temps per buscar la seua localització, pensava que em seria fàcil i que estaria ben senyalitzat. Caminant vaig arribar a una plaça que em va deixar en la boca oberta. Allí es trobava l'església de Sant Joan Baptista amb una majestuosa frontera d'estil barroc i junt a ella l'ajuntament, un palau d'estil gòtic molt ben conservat (almenys l'exterior) amb una finestra d'arcs trilobulats i unes grans arcades a mode de pòrtic. M'haguera quedat en mig d'aquella plaça totes les hores que em restaven per anar-me'n.


Església de Sant Joan Baptista.


Ajuntament o Casa de la Vila de Cabanes.

Vaig seguir caminant i em vaig encontrar amb un antic llavador, que amés seguia en ús. No podia tindre més encant.


S'acostava l'hora d'anar-se'n i no sols no havia trobat l'arc sinó que veia elements patrimonials als que no podia arribar per falta de temps i per la distancia, com el calvari, l'ermita i el que pareixia una antiga torre o castell en runes.

Ermita del Calvari. 

És hora d'anar-se'n... me'n anava amb un sabor agredolç, no havia vist l'arc però havia descobert altres edificis magnífics.
Ja en el cotxe, no podia creure el que estava veient al fons de la carretera, estava allí. L'arc romà de Cabanes que havia format part de la Via Augusta estava en mig d'una rodona a les afores de la localitat. 

L'arc romà de Cabanes.

Ara si que me'n anava feliç, havia trobat l'arc i descobert un poble meravellós al que encara em falta per conèixer bé. Espere tornar prompte per fotografiar-lo i gaudir-lo de nou. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario