domingo, 22 de febrero de 2015

La casa comtal o palau senyorial de Faura

El 2012 em convidaren a dinar a Faura, les poques vegades que havia anat no havia tingut l'oportunitat de passejar pels seus carrers.

Però aquesta vegada tenia vora un hora per passejar abans del dinar. Vaig arribar fins una plaça (Plaça Major) on em va cridar molt l'atenció un edifici palatí. No havia sentir mai parlar d'ell, cosa que em va estranyar moltísim perquè em pareixia molt bonic i que conservava gran part de la seua estructura original gòtica.



Em va fascinar molt l'exterior. ¿Com seria l'interior? Moria de ganes per entrar, però pareixia que no estava obert al públic. Llàstima...

Llegint un poc de la seua història descobrisc que començà sent una fortalesa que protegia una antiga alqueria islàmica i que al segle XV va canviar d'aspecte al convertir-se en casa residencial, perdent així els seus elements fortificats.

El 1473 Faura es convertia en senyoriu, pertanyent a la família Monsoriu fins el segle XVI que passà a la família Vilarrasa. El 1647 Felip III el converteix en comptat, i passà a la família Vives de Canyamàs.

Hui dia encara es conserva a la frontera l'escut nobiliari de la família Vilarrasa, es pot veure dalt de la porta d'entrada entre les dos primeres finestres.

Sols l'escut està declarat BIC (Bé d'Interès Cultural), mentre que el palau senyorial és BRL (Bé de Rellevància Local). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario